Naar RCA

De hoes van Love me. Vlnr. Boven: Henk Wouters, Jan van Ham, Ad van Haaren, Eraj van de Peppel. Zittend: Rini de Wit en Wim Eekels

Vóór ‘Love Me’ uitkwam kregen we al een uitnodiging voor het televisieprogramma AVRO´s Platenpanel, gepresenteerd door Meta de Vries. (zie Youtube: Silvio, platenpanel.) Dat had vooraf wel wat voeten in aarde. Op de eerste plaats bleek AVRO´s Platenpanel een soort wedstrijd te zijn tussen verschillende artiesten. Er was een driekoppige jury met Henk van der Molen, Ad Visser en Tineke Beishuizen. Ook werden er door een publieksjury punten gegeven. Dit wetende, besloot Jan Vis om ons naar de balletschool van Lydia van Wooning te sturen om daar samen met een groep mooie meisjes wat danspasjes te leren om een flitsend optreden op de buis te brengen. Het oog wil tenslotte ook wat.
Samen met Willie Lunenburg mobiliseerde ik leden van de fanclub om met twee bussen aanwezig te zijn in de Meervaart. We werden geen winnaar, maar hadden wel een indrukwekkend TV-optreden. ‘Love Me’ werd niet zo goed ontvangen door de radiostations en het vuur doofde langzaam uit.
Voor het label Mercury waren twee singles opgenomen. Ook Mamma, Please. Hans Hollestelle had zo z´n eigen interpretatie van hoe het zou moeten klinken, want de arrangementen van mijn demo´s klonken beduidend anders. Ik heb zelfs de teksten een beetje aan moeten passen.

Hier graag de hoes van Mamma Please. Vlnr. Boven: Henk Wouters, Jan van Ham, Rini de Wit, Ad van Haaren, Eraj van de Peppel en Wim Eekels.

De opnames waren weliswaar mooi, maar niet mooi genoeg voor voldoende airplay. Beide singles haalden de tipparade niet en het contract met CorduRoy werd niet verlengd.
Qua optredens leden wij er niets onder. Wij reisden van de Bill´s Bar in Markelo naar De Roskam in Ommeren; van La Diligence in Heerlen naar Zaal Boode in Bathmen. (Voor Teun en Ini Jansen speelden we op hun 12 ½ jarige maar ook op hun 25 jarige bruiloft). We kregen een mooie ketting van Zaal Lunenburg met het 10-jarig bestaan van die Bar Dancing. Kortom aan werk geen gebrek.
Jan Vis gaf de moed niet op en ging naarstig op zoek naar een nieuwe platenmaatschappij. Zo kwam hij in contact met Piet Souer. (de gitarist achter Lenny Kuhr bij de nummer 1 van het Eurovisie Songfestival, het lied De Troubadour in 1969.) Piet Souer vormde samen met Hans van Hemert het schrijversduo Janschen en Janschens. Door hen ontstond de groep Luv en zij schreven ook voor Mouth and McNeal. Met hen mochten wij dus platen gaan opnemen voor het label RCA. Geweldig.

Wordt vervolgd.

Rini